Kdo je on-line

· Hosté on-line: 1

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 154
· Nejnovější člen: paja

Shoutbox

Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-06-2014 20:25
UZ SEM, ANI DO FORA NEPSAT !!!

24-06-2014 13:55
vydrzaj pianer Šklebící se

24-06-2014 13:12
Hehe...sranda ine prispevky mi to ukazuje ak zadam http://www.rebelo.
../index.php
a ine ak to zadam bez www na zaciatku Šklebící se

24-06-2014 06:02
Tak, 1. pokus se uplne na 100% nezdaril, takze asi zase dnes vecer Šklebící se Z 99% bude nutne obnovit prihlasovaci hesla, cimz se aspon odfiltruji nepouzivane ucty Úsměv

23-06-2014 06:25
jj, postnu do fora posledni dily, ale az vecer.

Shoutbox - Archiv

Číst diskuzi

REBEL RepRap » Stavba - rady - nejasnosti » OSTATNÍ
 Vytisknout diskuzi
Aký hotend používate
Mirec
Založil sem toto téma aby som zistil aký hotend najčastejšie používate a aké vidíte výhody alebo nevýhody. Tiež môžete napísať či používate radšej 1.75mm filament alebo 3mm filament.

Ja som začal z hotendom z reprapobchodu pre 1.75 filament... tlačil som s ním 3 dni a skončil Šklebící se začal drhnuť filament, zasekával sa a ani po vyčistení som to už nerozchodil. Teraz čakám na nový hotend Šklebící se
 
emilcze
já mám Rebel Hotend 0.4/1.75. Tisknu s ním 2 měsíce a bez problémů.Úsměv
 
domagos
Používáme zvířecí celokov a zatím spokojenost. Tiskneme z ABS 1.75mm tryskou 0,4.
 
FBITuco
Když už, tak pište i rychlosti tisku :-)
 
Mirec
Je lepsi celokov alebo PEEK?
 
domagos
Na tohle tema se vedou nekonecne, nekdy az fanaticke, diskuze na ruznych forech. Pro bezne pouzivane materialy ABS a PLA je to asi jedno. Celokov vyzaduje aktivni chlazeni zpravidla vetrakem (existuji i jine moznosti - voda, Peltier - ale asi budou drazsi) a to je dalsi "kurvitko" v systemu. U PEEK se ti muze stat (i kdyz pravdepodobnost je asi mala), ze kdyz se nekde neco po.., ze ho roztavis, celokov vydrzi podstatne vyssi teploty.
Z vyse uvedeneho vyplyva, ze pokud chces tisknout i materialy, ktere maji vyssi teplotu taveni (nylon, pry i nektera ABS, apod.), tak PEEK pouzit nemuzes.
Ja jsem to take dlouho resil a nakonec jsem prave s ohledem na moznost tisku pri vyssich teplotach volil celokov, vetrak trvale na 12V a zadny problem. A jestli se mi vetrak vysype, koupim v GME cca za 100,- novy.
 
romanm
Chci se zeptat, zužuje se hotend ke konci směrem k trysce, nebo by měl mít po celé délce stejný vnitřní průměr (1,75 resp. 3mm)? Mám hotend na 3mm filament (tedy aspoň takový jsem objednával) a když jsem zkoušel ručně průchodnost filamentu, tak do 3/4 šel v pohodě a pak se zastavil cca v místě co je našroubovaná ta hliníková kostka s topným tělesem. Po sundání trysky je vidět konec s vrtáním cca 1,4mm.

/nejde mi nějak vložit obrázek, tak dávám link na dropbox/
https://www.dropbox.com/s/utwu0ocv9ku5xpk/IMG_20140419_172249.jpg
 
Mirec
Na konci by sa to malo teoreticky zuzovat...ako si skusal prechod materialu? Podla toho ako pises a ako je vidiet hotend tak asi za studena...za studena filament nepretlacis Úsměv
 
romanm
Dík, tak to je potom v pořádku Úsměv
Myslel jsem si, že filament musí jít protahnout za studena celým hotendem bez trysky.
 
Rebel
Je to podle me spatne.
Ten mosaznej konec pro 3mm filament musi mit az ke dnu trysky vrtani 3,2mm.
Tenhle mosaznej dil je na 1,75mm filament. Bude to tisknout, ale podle me jen s omezenou ruchlosti.
 
http://rebelove.org
romanm
Takže opravdu by měl jít filament za studena protáhnout skrz, pokud se sundá tryska? To znamená nechat si to vyměnit za správný..
 
Mirec
Asi sme sa zle pochopili kedze zo zaciatku si pisal ze to ide po ten blok, tak som myslel ze tam mas aj namonotovanu trysku. Ak das dole trysku tak by mal prejst filament celym hotendom (aj za studena) Úsměv Sorry zle som ta pochopil.
 
Rebel
Presne tak jak pise Mirec
 
http://rebelove.org
romanm
Fajn, takže mám půl hotendu na 3mm a půl na 1.75mm drát... tak to nechám vyměnit, nebo jestli to půjde, tak převrtám.
No a nebo kdybych chtěl tisknout 1.75 materiálem, stačí dát jen správný hotend? Extruder a zubatice jsou stejné?
 
Forrest
To romanm:

HotEnd je ode mě a tak jak ho máš, tak je správně.
V mosazné části je vrtaný třikrát. Najdřív 3,1 potom 2,2 a nakonec 1,5mm.
Sám mám tohle na svojí tiskárně.
Roztopíš trysku na 260 a musí to fungovat.
Hodně jsem s tim laboroval a testy ukázali, že je to lepší řešení než to mít provrtané celé
skrz 3,1mm. Materiál se líp protaví a i když to odporuje logice, tak tohle řešení
i rychleji tiskne.

Testoval jsem to tak, že jsem vzal obě varianty natopil je na 260 stupnů dal vytlačit 200mm plastu a postupně zvedal rychlost od 100mm/sec vždy po deseti.

Právě typ který byl vrtaný 3,1mm až do spodu, tak dokázal tavit jen 140mm/sec a tenhle vrtaný na 3krát 160mm/sec.
Testovalo se to na jednom extrůderu s pořád stejným přítlakem.
Druhý test co jsem dělal byl potom už samotný tisk, kdy se tryska přiděla do tiskárny a od té doby tam je a tiskne.

Veř mi, že kdybych nebyl přesvědčený o tom, že je to lepší, tak to nedělám. Protože samozřejmně je pro mě jednodušší to projet
jedním vrtákem než třema.
 
romanm
Jéje pane, jak píšeš že by měl být, tzn. odstupňovaný, tak takhle už ho nemám. Buďto někde vzniknul informační šum, nebo jsme se nepochopili, ale mailem jsi mi poradil že mi to vyměníš nebo že si to mám s klidem projet skrz vrtákem 3,2mm, načež jsem Ti chtěl ušetřit starosti s reklamací a tak jsem to provrtal Úsměv
Že jsem šel prvně pro radu sem, to se omlouvám, ale chtěl jsem zkusit první tisk a tak nějak jsem doufal, že zde dostanu o víkendu rychlejší odpověď.
No a pak jsem s tím víceméně úspěšně tiskl až do toho osudného dne, kdy jsem od Tebe dostal tu druhou radu ohledně protékání.. snad si vzpomínáš, je to cca 10 dní zpět?
 
Forrest
Jasně fungujou obě varianty a protože není moc lidí, kteří tisknou více jak 100m/sec tak to není poznat.
Není se za co omlouvat, sám bych udělal to samé Šklebící se Novou mosaz budu dělat o víkendu 24-25.
Takže to máš příští týden doma. Za komplikace se omlouvám a díky za pochopení. Více v soukromých zprávách.
 
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.04 sekund
809,996 návštěv