Kdo je on-line

· Hosté on-line: 1

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 154
· Nejnovější člen: paja

Shoutbox

Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

24-06-2014 20:25
UZ SEM, ANI DO FORA NEPSAT !!!

24-06-2014 13:55
vydrzaj pianer Šklebící se

24-06-2014 13:12
Hehe...sranda ine prispevky mi to ukazuje ak zadam http://www.rebelo.
../index.php
a ine ak to zadam bez www na zaciatku Šklebící se

24-06-2014 06:02
Tak, 1. pokus se uplne na 100% nezdaril, takze asi zase dnes vecer Šklebící se Z 99% bude nutne obnovit prihlasovaci hesla, cimz se aspon odfiltruji nepouzivane ucty Úsměv

23-06-2014 06:25
jj, postnu do fora posledni dily, ale az vecer.

Shoutbox - Archiv

Číst diskuzi

REBEL RepRap » Tisk a vše kolem něj » Všeobecná problematika tisku
 Vytisknout diskuzi
Problematika tisku PLA-D Fillamentum/Mladeč/3DF atp.
romanm
Co konkrétně se děje při tisku z PLA, když se nechladí heatbrake? HE od tebe jsem bohužel ještě nevyzkoušel, stále mám na cestě drivery z číny, ale nechali jsme si teď do práce vysoustružit celokov podle výkresů E3D na 3mm drát, s ABS tiskne pekelně dobře, jenom s PLA teď máme trochu problém. Teda vzorek natural PLA od 3Dfactories tiskl nádherně, tekl jako med, krásně se spojoval. Pak jsme koupili na JRC dvě špulky nějakého PLA-D stříbrný a červený (není uveden výrobce, jenom že je z ČR) a nejsme s ním schopní vytisknout cokoliv vyššího než cca 20mm.
Teda ze stříbrného se mi podařilo vytisknout 2 vlastní kroužky na držák filamentu (špulka má díru 50mm) a od té doby se nic nedaří.

Vždycky po určité době tisku přestane dávat tryska a konec. Tiskli jsme několikrát bustu Beethovena Úsměv a pokaždé +/- ve stejné výšce se to zkazilo. Pak jsem ale zkusil tisk 6ks malého dílu o výšce 10 vrstev a tam to udělalo taky, takže délka tisku na to evidentně nemá vliv. Čeho jsem si ale všiml, že se tryska začne přicpávat v okamžiku, kdy se hodně použije retrakce, především když se tisknou, my říkáme "tečky" - když tryska jezdí z jednoho konce výtisku na druhý a vyplňuje jen milimetrové dirky.

Domnívám se, že opakovaná retrakce je ten hlavní problém, protože natavený materiál se potahne zpátky do chladnější heatbrake, pak se opět extruduje, zase potahne zpátky atd... a díky tomu se v tomto místě "napěchuje" a udělá špunt. Rád bych se mýlil, ale jestli je tato teorie správná, tak chlazením heatbrake by se to mohlo ještě víc zhoršit.

Když jsme byli v 3Dfactories, kde tisknou hlavně PLA (prý kvůli snadnosti tisku), tak jsem si všiml, že ty jejich tiskárny při tisku soplí a tahají vlákno i při přejezdu kde se netiskne, takže výtisky pak vypadají jako opředené pavučinou. Evidentně tisk s minimální nebo žádnou retrakcí. Zítra chci zkusit tisk bez retrakce, co to bude dělat.
 
Rebel
Je to v podstate uplne presne tak jak pises. Nektere PLA maji vetsi tepelnou vodivost a dochazi k jejich prohrevu do vysich mist, tim padem k onomu spuntu. 0 retrakce nepomuzou, je to vyzkousene.
Proto vznikla myslenka, chladite break tesne nad dlokem, aby se prohrev zmensil. Jestli to pomuze je ciste teoreticke, nic mene pri vcerejsich prvotnich testech bych rekl, ze by to mohlo fungovat, ale jeste jsem netiskl vylozene problematicke dily, ktere vim, ze nevytisknu. To otestuji dnes.
Je to vseobecny problem celokovu bez PTFE vlozky a propagandy jedne nejmenovane firmy, ktera je protlacila ve velkem mezi lidi jako nejlepsi HE na svete, coz bohuzel tak neni.
Zde se totiz jasne projevuje vyhoda PEEKoveho hotendu, s kterym tyto problemy nejsou. Sice maji vetsi odpor pri protlacovani filamentu, nic mene diky delsi meltzone a mekosti te PTFE vlozky se spunt proste neudela. Neni to o ucpavani trysky, ale prave o zaseknuti filamentu nad tryskou v kovovem kanale. Je totiz znacny rozdil, jestli ten kanal je mosazny, nebo ocelovy.
 
http://rebelove.org
romanm
Tak máš pravdu s tím nulovým retractem, ale přesto jsem si to musel vyzkoušet Úsměv
Nejhorší ale je, že jsem pak nasadil peek a tohle konkrétní PLA co máme nejde tisknout ani na peeku. Celé dopoledne jsem s tím laboroval a prakticky jsem nedošel k žádnému uspokojivému výsledku.
 
Rebel
Hodne zalezi bohuzel i na verzi toho PEEKoveho HE Smutný Ne se vsema verzem co mam to slo, to musim uznat, protoze jsem primarne sel cestou ABS. Uvidime, zatim to s tim ofukem vypada dle meho lepe, ale jeste jsem nevyzkousel ty nejproblematictejsi modely, tisknu ted nejakej velkej nesmysl na REBEL III s PVA na podpery, takze jsem se dnes k testovani PLA jeste nedostal.
 
http://rebelove.org
romanm
Já se obávám že to bude materiálem, protože i s celokovem jsme předtím tiskli nějaké vysoké stojánky na mobil z PLA od 3Dfactories a v pohodě. Právě díky tomu se pak kupoval další PLA materiál, protože to krásně teklo a tisklo, oproti ABS až moc snadno.
Bohužel 3DF jedou hlavně 1,75 a ve 3mm neměli zrovna to co jsme potřebovali, takže jsme teď kupovali z netu, což byla asi chyba.
Ikdyž je fakt, že ten vzorek od 3DF byl čirý, takže uvažuju tam zajet a vzít vzorky obarveného, jestli půjde taky tak snadno a nebo jestli to dělá barvivo.
Každopádně z JRC už brát PLA nebudeme, resp. žádný označený jako PLA-D.
 
Rebel
Tak bohuzel s pouzitim ofuku HeatBreake je vyslenny efekt bez vetsiho rozdilu Smutný Ona "bambule" se udela sice o polovinu kratsi, nic mene k zaseknuti dojde stejne Smutný
 
http://rebelove.org
romanm
Budeš muset dát chladič na heatblok Úsměv
Ne, vážně.. zeptám se takhle, jak moc velký vliv má velikost heatblocku na samotný tisk? Není zrovna u tohoto HE na škodu, že je ten blok tak velký?
 
Rebel
Mam tu 2 verze bloku, u novejsich verzi hotendu davam ty mensi/ktatsi a mensi tryska. Zkousel jsem to s obema typy bloku i trysek, bohuzel bez efektu Smutný
 
http://rebelove.org
romanm
Dneska jsem chvilku zkoušel experimentovat. Osekal jsem pokusný mosazný heatblok na nezbytné minimum a vyřezal tak, aby od topného tělesa bylo co nejvíc mosazi k trysce a naopak k heatbrake co nejmíň. Nečekal jsem, že to bude jako mávnutím proutku tisknout hned na jedničku a taky že se žádné zázraky nekonaly Úsměv
Docílil jsem sice ještě kratšího úseku kde drát měkne a už se to tolik neucpává, ale pořád to má tu tendenci. Při tisku jde občas slyšet takové zvláštní vrzání, jak filament prochází natěsno krkem hotendu.

Co se mi potvrdilo, tak k zaručenému a rychlému ucpání přispívá častá a výrazná změna rychlosti extruze v kombinaci s častou retrakcí - tisk malých objektů, tisk drobných detailů modelu. Nebudu to protahovat, nakonec se mi konečně podařilo vytisknout 4ks zkušebního vzorku až do konce, který předtím zkolaboval vždy ve stejném místě, případně šel vytisknout jen po jednom kusu.

Tiskl jsem na teplotu kousek nad začátkem tavení filamentu, v mém případě to bylo 200'C. Retrakce 0.2mm a rychlost retrakce 15mm/s. Rychlost tisku jsem prozatím zkoušel nižší s co nejmenšími rozdíly změny, tzn. pečlivě vypočtené hodnoty Úsměv - všechny perimetry i výplně na 40mm/s, první vrstva 30mm/s.

Každopádně, stále zkouším ve volných chvilkách v práci (a v neděli dopoledne může jet do práce dobrovolně jen magor Úsměv) na kopii DS hotendu a na 3mm filamentu, takže nerad se pouštím do větších akcí, když doma stavím Rebela na 1,75mm filament, který se na 3DRATY může chovat jinak, že..
 
Rebel
Tak jsem o víkendu také ještě testil. Poznatky mám v podstatě stejné, ovšem vytiskl jsem co bylo potřeba. Zásadním problémem nastane při použití/změnách rychlostí.
Pokud tisknu větší objekt, který nemá žádné malé perimetry, tak ho klidně vytisknu při 100mm/s a 200 stupních i s retrakcema. Tudíž rovnoměrně velké plochy tisknout problém nebude.
V momeňtě, kdy přijdou malé perimetry a prudké zpomalení tisku, (což nové slicry i při menších plochách zpomalují) dojde k zaseknutí.
Docela zajímavým poznatkem je, že při 2 tryskovém tisku (v obou PLA) kdy při neaktivitě druhého extruderu je použita poměrně velká retrakce, k zaseknutí filamentu nedochází.
Tudíž naopak ještě vyzkouším místo zmenšení či vypnutí retrakcí jejich podstatné zvětšení.
 
http://rebelove.org
romanm
Mám další zajímavé poznatky. Zkusil jsem ručně tlačit a vytahovat filament z extruderu, abych měl zhruba představu co to na konci při tisku dělá. Když se filament rychle vytáhne o správnou vzdálenost, natavená bambule na konci se zúží a udělá se krásná, skoro symetrická špička.

Ve sliceru jsem zkusil nastavit podobně rychlou retrakci (3mm@100mm/s u 3mm filamentu) a zkusil tisknout na běžný tiskový profil (proměnlivé rychlosti) 4ks modelu, kde je hodně malých perimetrů (v každé vrstvě minimálně 10-15s tryska přejíždí a tečkuje = u mě zaručené zaseknutí).
S tímto se mi konečně podařilo vytisknout úspěšně. Dokonce tisk přežil i zvýšení teploty a změnu rychlosti o 100%. Jenom v jednom místě to trochu zasoplilo, ale to byl problém filamentu, který se mi v 3mm průměru na špulce chová jako svinovací metr nebo se zařeže mezi ostatní závity a přetahuje se občas s extruderem.

Ještě jednou upozorňuju, že jsem to zkoušel na 3mm filamentu. Zatím nemám doma PLA v 1.75mm, takže nemám možnost zkusit, ale předpokládám, že to půjde taky. Nejspíš bude potřeba snížit délku retrakce, ikdyž podstata nastavení asi spočívá v rychlém vytažení měkkého konce filamentu z "pece" když není potřeba tlačit.

K tomuto mám ještě poznámku - takto nastavená retrakce mému filamentu dělá evidentně moc dobře Úsměv, protože jakmile začne při extruzi vydávat ten vrzavý zvuk, po každé retrakci se vrzání ztratí, takže teď paradoxně malé perimetry pomáhají tomu, aby se nezasekl.
 
paja
romanm napsal:

Já se obávám že to bude materiálem, protože i s celokovem jsme předtím tiskli nějaké vysoké stojánky na mobil z PLA od 3Dfactories a v pohodě. Právě díky tomu se pak kupoval další PLA materiál, protože to krásně teklo a tisklo, oproti ABS až moc snadno.
Bohužel 3DF jedou hlavně 1,75 a ve 3mm neměli zrovna to co jsme potřebovali, takže jsme teď kupovali z netu, což byla asi chyba.
Ikdyž je fakt, že ten vzorek od 3DF byl čirý, takže uvažuju tam zajet a vzít vzorky obarveného, jestli půjde taky tak snadno a nebo jestli to dělá barvivo.
Každopádně z JRC už brát PLA nebudeme, resp. žádný označený jako PLA-D.


Ahoj, ja jsem ten clovek, co ma na svedomi prodej strun v JRC. Struny jsou z Plasty Mladec. Uz vyrobce lepim i na civky. Na webu nemame polozku "vyrobce", mozna bych to mel dopsat do popisu produktu.

To co popisujes dobre znam. Nez jsme zacali prodavat, koupil jsem nejaky filament na linuxdays, a pak od nc-computers. PLA od nc-computers delalo presne toto. Tak jsem na PLA zanevrel a jel jen ABS. Kupoval jsem od Penty trochu drazsi velleman. A pak od reprapobchodu. A co mne stvalo bylo - dodaci doby, platebni metody, nepouzitelne danove doklady (neplatce DPH), spatne namotani na civce, ... Proto jsem ukecal vedeni a zacali jsme struny prodavat. Ze zkusenosti s temi materialy co jsem nakoupil - jsou si vsechny hodne podobne. A problemy nejsou v materialech.

Nafasoval jsem trysku (tim myslim celou cast vcetne chlazeni) od prusi na linuxexpo. Ta byla nejhorsi. Pak jsem si koupil trysku od e3d-online. A zkusil opet PLA. Bylo to o dost lepsi. Ale taky to obcas udelalo ten valecek co se nehnul. Ted jsem objednal a po 14 ti dnech dostal trysku z reprapobchodu. Akorat nema stejne uchyceni, takze si musim vytisknout novy drzak extruderu, nez ji otestuju. Urcite zalezi na trysce. Nejvic mne stve - ze kamarad ma stejnou trysku z e3donline (proto jsem ji koupil), a takoveto problemy nema. Ted mi to zacalo delat i ABS - neudela valecek ale asi se natavi nekde hodne vysoko. Takze po vytisteni a vychladnuti, kdyz pustim dalsi tisk, tak se to casem pri pomalem tisku nekde zbrzdi, az to podavac neda a vykroji si tam obloucek a nepodava.
Pochopitelne jsem zkousel vsechny tri materialy co mam doma (velleman,reprapobchod i mladec). Neni to materialem. Takze mam zatim tyto teorie:
a/ problem je v trysce, kde se casem neco nalepuje vyse nez je zdravo
b/ zmenil jsem casem nastaveni sliceru. Hodne kolem retrakce a jeji rychlosti a rychlosti tisku.
c/ problem je v podavaci struny - v aktualnim extruderu mam sroub s podomacky vyrezanymi zarezy.

Az budes mit PLA od jineho vyrobce nez plasty mladec, tak jsem prosim napis, jestli je to v materialu. Stejne jako ja jsem napsal na jine forum, ze problem nebyl asi v PLA z nccomputers. Az to poladis, zkus to s obema materialy.

Protoze ja se o struny v JRC opravdu nestaram proto, abychom vydelali na prodeji smejdu. Naopak, zacali jsme to prodavat, protoze jsem nemohl koupit kvalitni struny za prijatelnou cenu a na regulerni danovy doklad.

Pripadne mi posli na it@jrc.cz stl-ko toho co tisknes a ja to zkusim vytisknout taky. Jestli je to matrosem.
 
Rebel
Je to na 100% materialem a jeho tepelnou vodivosti, kdy se pri zmenach rychlosti posuvu atp prohriva do vyssi vysky a nasledne udela onen valecek.
Material ktery prodava RRO je stejny (respektive byl, nevim dnes) jako z reprapworld.com, odkud jsem bral jak ABS, tak PLA a nebyl s nim problem. Naopak si tu schranuji posledni necele kg a pouzivam ho kdyz potrebuji z PLA neco vytisknout se 100% uspesnosti a nechci to delat na 10x.

Hraje v tom samozrejme roli i konstrukce hotendu vs. nastaveni slicru.

Podle posledniho testovani PLA Mladec/Fillamentum/3DF minuly vikend jsem dosel nasledujicim zaverum, jejichz kombinaci jsem vytiskl co jsem potreboval, ale urcite se to neda pouzit jako jednoznacne reseni/navod, protoze samozrejme zalezo na tom, co se tiskne. Nic mene:

1. minimalizoval jsem pocet retrakci, tzn vypnul retrakce pri prechodu vrstvy a zvetsil vzdalenost prejezdu pro pouziti retrakci na 20mm

2. velikost retrakce odzkousena rucne a postupne ladena delka tak, aby pri cca 3 rychle po sobe jdoucich retrakcich doslo k co nejmensimu pribrzdeni filamentu. u me nyni 3mm pro PLA

3. rychlost retrakci 100mm/s (zkraceni casu netisku mezi prejezdy na dalsi plochu)

4. travel na max, ze stejneho duvodu, jako bod 3.

5. rychlost mimo 1. vrstvy u vsech typu stejna perimetry/infily.... u me konkrertne testovano pri 70mm/s. maximalne vrchni infil na 80-90%

6. rychlost/teplota (teplota spise co nejnizsi) v pomeru takovem, abych to tisklo stabilne pri konstantni rychlosti. u me 190st.C a nedochazelo k zbytecnemu vytoku plastu pri travelu, cemuz zasadne pomaha i bod 8.

7. vyradil jsem automaticke chlazeni spomalenim tisku ve slicru.

8. Dost zasadni je, serizeni extruze tak, aby to netlacilo zbytecne moc navic (lepe je ubrat), protoze to ma opet na svedomi delsi meltzonu. Na vnitrek a perimetry radsi o 2% min a na vrxhni vrstvu je pridat.

Zjednodusene receno, pri kostantni rychlosti tisku s minimalnim spomalenim a pokud mozno zadnymi retrakcemi se da vytisknout temer vse, protoze to nema kdy a jak se prohrat vyse.

Vse jsem testoval na 2 celokovech ruznych vyrobcu a podobne konstrukce na filament 1.75mm a vysledek srovnatelny. PEEKovy HE je pro tyto problematictejsi PLA trosku lepsi, ale prinasi zase jine problemy, ale o tom jinde. I tak jsou tyto posty OT. Pozdeji je presunu kam patri.

PS: Jeste abych dodal k onomu PLA-D, tak to je prave tvrdsi a ma onu vetsi tepelnou vodivost.
 
http://rebelove.org
romanm
paja:

A hele, takže přece jen Mladec.. Úsměv Nechci zakřiknout, ale zdá se, že snad už jsme se z tohoto bioplastu naučili tisknout. Ale musím říct, že tak jak některé materiály stačí zavést do hotendu a tisknou na defaultní profil, tak tento si vyžádal skoro 14 dnů zkoušení, než jsme přišli na to, co potřebuje. Zkoušeli jsme na dvou peekových hotendech a jednom celokovu.

Zatím nejvyšší objekt co se podařilo vytisknout, byla busta Lenina Úsměv (http://www.thingiverse.com/thing:286624) zvětšená na cca 10cm, necelé 3 hodiny tisku při 30/60mm.

Jinak předtím opakovaně Beethoven (http://www.thingiverse.com/thing:1178), tisk zkolaboval v místech kde začínal tisk límce.

Pak takovou chuťovku, přívěsek na klíče "psí známka" s nápisem. Tohle bych Ti poslal na vyzkoušení, protože na to jak to bylo malé, s*alo se to nejvíc a spolehlivě vždycky ve stejném místě Úsměv
Požádám o svolení jestli to smím poskytnout třetí osobě a kdyžtak Ti to na ten mail pošlu.
Předpokládám, že tiskneš ze 3mm filamentu.

Rebel:

Je paradox, že stejným způsobem jako ty jsem zkoušel tisknout taky - minimalizovat retrakce a rozdíly rychlostí.
Teď to mám opačně, filament má retrakce doslova rád Úsměv, díky tomu nevadí ani změny rychlostí a já přemýšlím, jak při tisku vnutit retrakci před každou změnou pohybu Úsměv
 
Rebel
vychazel jsem z tveho popisu zkusenosti vyse.
bude hrat i podstatnou roli prumer filamenu, ale ke stejnemu vysledku jsem nedospel.

Urcite v mem pripade vetsi pocet retrakci neni prinosny, ale naopak.

Ale jak rikam, nehazim flintu do zita, jeste urcite potestuji, neberu to jako resume.
 
http://rebelove.org
paja
Pojem tepelna vodivost jsem cetl uz nekolikrat - ale prijde mi to jako povera. Ty tepelne vodivosti se muzou lisit, ale ne tak aby to melo vyznam. Spise bych rekl, ze za to muze prohrivani celeho hotendu. Priklad: udelam perfektni vytisk. Hned pustim druhy. Ten udela zatku. Kdyz to necham cele vychladnout, tak je zase prvni vytisk OK.
Pochopitelne jen u slozitych modelu, kde je hodne malych direk a infil je na kratke vzdalenosti. Davam retrakci i u infilu. Pomalou retrakci. Nesnasel jsem, kdyz ta tryska po ceste ukapavala. Ten material pak nekde prebyval a nekde chybel. Coz nasledne spustilo problem se spuntem.
Co mi prijde jako dobry test pro srovnani hotendu a materialu:
navedu matros a udelam par extrakci. Odeberu to co vyteklo. A pak mi to z hotendu tece dal. Rekneme 5 minut. Delka by mela byt co nejmensi (idealne nula). Nezaznamenal jsem zasadne odlisne delky vytoku pro ruzne materialy. Ale hodne to ovlivni vymena hotendu.
 
Rebel
vyssi tepelna vodivost neni povera, ale fakt konzultovany s vyrobcem.
to ze ma svuj vliv na danou zalezitost hotend je jasna vec, ale nikoli tak jak pises, ze jeden tisk ok a dalsi zasek. to v zadnem pripade.
ten "spunt" se udela temer vzdy ve stejnem miste tisku a to muzu tisknout treba 10x za sebou.
Celokv ma pomerne dost stabilni teplotu, nechova se jako peek, takze se neda uvazovat o nejakem dlouhodobejsim prohrevu HE jako takoveho.

Navic tu ty rozdilne PLA mam vedle sebe a na stejnem HE pri stejnych nastavenich s jednim objekt vytisknu a s druhym ne.
 
http://rebelove.org
Car
Zkusím přihodit poznatek o plastech z Mladče .
když začínali tak jsem si koupil 5 kg filamntu ABS 3mm před dvěma měsíci mi došel a šel jsem koupit dalších 6 kg filamentu ABS 3mm .
Přesto že tisknu tu samou věc a měl jsem již odladěné hodnoty tisku po dojetí starého filamentu( podstatně tvrdší byl ),mi s novým ABS tisk zkolaboval na nevytlačování ABS tryskou naopak se zubatice prokousala celým filamentem .
Musel jsem změnit následující parametry : teplota trysky z 240°C na 230°C a teplota stolku z 120°C na 105°C a už to zase jede jak má ( jen upozorňuji na podstatné co tu ohledně teplot neřešíte , tyto hodnoty jsem změnil v nastavení a ukazují se i na LCD od termistorů - skutečné hodnoty naměřené digitálním teploměrem jsou však jiné !!! teplota trysky místo 230°C má jen 202°C a stolek místo 105°C jen 97°C toto je způsobeno úchylkou přesnosti termistorů a arduina - proto dejte pozor i na toto ,každý tam má jiný termistor ).

Ten nynější matroš "co prý už budou dělat stabilně "je podstatně měkčí ,velmi rychle začne téc .Pak ještě to zásadní co byl problém podávky měkého matroše do trysky zubaticí : trošku jsem musel přidat přítlak proti zubatici a také přidat krokáči na síle ( otočit po směru hodinových ručiček na stepsticku o 1/4)- to způsobilo výraznější zahřívaní krokáče extruderu a dostavil se onen problém co tu popisujete první tisk je super a prohřátá tiskárna najednou začla vynechávat dávkování matroše v nějaké cyklické výšce kusu , tak jsem na něj přidal větrák 40x40x10 ten stále chladí jen krokáč extrudéru a je zase bezproblémový tisk .
Zkuste si schválně změřit teplotu krokáče na extrudéru jestli se vám náhodou nezačal zahřívat ( ta teplota dělá totiž onen výpadek podávky)!!! kdyby snad náhodou někoho napadlo pokládat magnety na krokové motory ,tak rozhodně néé na černou část,jedině na víčko Al na šroubky .Jinak to způsobí nesprávnou funkci krokáče ..
Upravil/a Car dne 22-06-2014 23:40
 
Rebel
Bohuzel to co popisujes je o necem trochu jinem. To co se deje u tvrdeho PLA je to, ze se zastavi posuv materialu v trysce, zubatka vyzere okamzite do PLA zlabek, ze ktereho to jiz nevybehne a vyzira do neho poze dale zlabek.
S vysi teplotou magnetu ztravceji motory sice silu, ale nemyslim si, ze je nekdo topi na tolik, aby to melo zasadni vliv.
To co se projevuje pri delsich tiscich je vetsinou zpusobeno naopak prehratim stepsitu, ktery zpusobi ono vynechani, protoze ho vypne integrovana tepelna ochrana.

Co se tyce rozdilu teplot skutecnych a zobrazenych je jasna vec, nic mene to s problemem PLA ktery tu resime nema az tak moc spolecneho. Tedy aspon u me, protoze nenastavuji teploty podle dogmatickych cisel, ale podle toho, jak se chova vytlacovany filament a vlastni vytisk.
 
http://rebelove.org
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.11 sekund
888,103 návštěv