Kdo je on-line
Shoutbox
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.
24-06-2014 20:25
UZ SEM, ANI DO FORA NEPSAT !!!
24-06-2014 13:55
vydrzaj pianer
24-06-2014 13:12
Hehe...sranda ine prispevky mi to ukazuje ak zadam http://www.rebelo.
../index.php a ine ak to zadam bez www na zaciatku
../index.php a ine ak to zadam bez www na zaciatku
24-06-2014 06:02
Tak, 1. pokus se uplne na 100% nezdaril, takze asi zase dnes vecer Z 99% bude nutne obnovit prihlasovaci hesla, cimz se aspon odfiltruji nepouzivane ucty
23-06-2014 06:25
jj, postnu do fora posledni dily, ale az vecer.
Číst diskuzi
Strana 1 z 2: 12
|
BRZDA Z
|
|
Rebel |
Přidané 12-05-2014 07:19
|
Hlavní administrátor Příspěvek: 425 Založený: 12.08.13 |
hopik> - su brzdy ktore sa montuju priamo na hriadel KM, objavil som len na mema 23 a cena okolo 100 dolarov Zamračený - co tak silny magnet na remen a oproti pliesok na kostrukciu alebo opacne, moze byt na obidvoch stranach. po tlaci by sa Z nastavilo presne na polohu z magnetm, ked vpnes ostane tam Miso> - Samosverny mechanizmus na remen + elektromagneticke odbrzdenie? - popripade zapadka elektromagneticky odbrzdena namontovana na pojezdu z. Na rame ozubeny hreben. - hacik umiestneny vo vrchnej casti tlaciarne? romanm> A jak je to vyřešeno na Rostocku? Tam jsou Z osy 3 |
|
|
Miso |
Přidané 12-05-2014 09:13
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
Tak ma napadlo, neviem ci by to uplne poriesilo problem. Co tak vytvorit vo vrchnej krajnej pozicii pariovacie miesto? Po skonceni tlace by sa vozik extruderu presunul na toto miesto (nejaka rampa alebo kolik atd.) kde by ostal zaisteny proti pohybu v z osi. Naopak pri zapnuti tlaciarne by sa vozik extruderu pohol smerom do stredu cim by opustil pakovaciu poziciu. |
|
|
Rebel |
Přidané 12-05-2014 09:46
|
Hlavní administrátor Příspěvek: 425 Založený: 12.08.13 |
i toto je relativne pouzitelne reseni. ovsem zasadnim problemem je vypadek napajeni, nebo stisk "Nouzove zastaveni" v repetieru. V tomto pripade to spadne jako hruska a toho bych se chtel vyvarovat. |
|
|
aula |
Přidané 13-05-2014 14:45
|
Rozkoukaný Příspěvek: 25 Založený: 11.04.14 |
Napadlo mě dát na horní hřídel ozubené kolo, do kterého by v případě otáčení na jednu stranu (extruder dolů) zajela západka. Něco jako je tady: http://www.uni-ma...20_cpt.jpg Možná by se to dalo udělat taky přímo z plastu. Ta západka by ani nemusela mít pružinku. Před tiskem by se zapnul Z motor a západka odjistila. Přijde mi to celkem jednoduchý a efektivní :-)
Upravil/a Rebel dne 13-05-2014 14:53 |
|
|
Miso |
Přidané 13-05-2014 14:57
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
No ale tu zapadku by si musel odbrzdovat nejak elektromagneticky, lebo v pripade vypadku napajania by to padlo dole. |
|
|
Rebel |
Přidané 13-05-2014 15:25
|
Hlavní administrátor Příspěvek: 425 Založený: 12.08.13 |
Tak predpokladam, ze zapadka byla myslena v protismeru, tzn. drzela by prave ten posuv dolu a hore by byla volne. Problem by nastal ovsem pri homovani, kdy osa Z jede minimalne o par mm vyse a pak dolu. Mam uz v pacu samosver do ozubeni remene, mohlo by to slapat, ale budud to resit pozdeji. Klidne sunte dalsi namety, zkusim to pak prebrat a neco z toho slozit. Zatim dik za myslenky |
|
|
aula |
Přidané 13-05-2014 17:58
|
Rozkoukaný Příspěvek: 25 Založený: 11.04.14 |
Miso, přesně jak píše Rebel. Dovolila by pohyb pouze na jednu stranu v zaklopeným stavu, ale šla by i vyklopit na start tisku ručně. Na začátku tisku bys jí odbrzdil, nechal sjet do home a pak jí tam zas zaklopil. To řeší i Danovu připomínku, zacvakla by se zpět až po začátku tisku. Samozřejmě to vyžaduje manuální obsluhu, což se mě samotnému nelíbí. Jen je to jednoduché. |
|
|
Miso |
Přidané 13-05-2014 19:20
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
Jasne, ja to chapem. Extruder sa pocas tlace pohybuje len nahoru? Nikdy nejde aj opacnym smerom? Keby na odklopenie zapadky bol pouzity elektromagnet, ktory by sa zapol spolu so z motorom, cim by doslo k odbrzdeniu z osy, tak by sa extruder mohol pohybovat lubovolne hore aj dole. V pripade vypadku napajania by sa elektromagnet vypol a zapadka by zaistila z osu. Nieco podobne som uz pisal v prvom prispevku Tlaciaren este nemam ani skusenosti s tlacenim, takze toto su len take moje teoreticke napady |
|
|
aula |
Přidané 13-05-2014 21:02
|
Rozkoukaný Příspěvek: 25 Založený: 11.04.14 |
No já ti to jen vysvětloval, protože si psal, že v případě výpadku napájení by to spadlo dolů a to není pravda. Jinak při tisku se Z pohybuje jen nahoru. |
|
|
Miso |
Přidané 13-05-2014 21:33
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
ok jasne moja chyba |
|
|
lubos |
Přidané 14-05-2014 13:06
|
Rozkoukaný Příspěvek: 23 Založený: 03.02.14 |
Co elektromagnetická brzda bez elektriky se to netočí, možná by šla i zbastlit, já to viděl v nějaké 100leté kopírce, ale tam myslím byly spojky, ale to je jedno je tam navíc jen pružinka, které přitlačí díly k sobě a elektromagnet, který zase oddálí |
|
|
lubos |
Přidané 14-05-2014 13:17
|
Rozkoukaný Příspěvek: 23 Založený: 03.02.14 |
A nebo přes šnekový převod |
|
|
Rebel |
Přidané 14-05-2014 13:26
|
Hlavní administrátor Příspěvek: 425 Založený: 12.08.13 |
Budu se snazit aplikovat elektromagnet s nejakou variantou brzdeni. at uz to bude odjistovana zapadka, nebo najaka jina varianta. kazdopadne odbrzdovaci elektromadnet nebude zavisly pouze na napajeni, ale i na aktyvite driveru Z, aby se eliminoval sjezd rampy pri vypnuti stepstiku |
|
|
aula |
Přidané 14-05-2014 14:23
|
Rozkoukaný Příspěvek: 25 Založený: 11.04.14 |
Napadla mě ještě taková blbost. Motor, který pohání Z, přemístit nahoru na rám (k jedné straně a zaměnit ho za motor s hřídelí na obě strany na jednu půlku hřídele napojit např hadičkou osu na druhou stranu a na konci uchytit a dát řemenici, na druhé půlce hřídele motorku by byla rovnou řemenice. Rampu pak uchytit jako to je na současném návrhu na straně, kde není motor. V čem vidím výhodu: - líp by rozložilo napětí v řemenech - vypadlo by to víc symetricky Nevýhoda, držák filamentu by se musel uchytit ne shora, ale ze předu nebo zezadu - přes celý hořejšek by vedla hřídel. A nebo, když už tady padla zmínka o šnekovém převodu. Na konce hřídelí motoru dát šnekové převody, nebo jiné, které změní smysl otáčení o 90° (horizontálně -> svisle) a na posuv Z pak použít klasiku závitovky s maticemi a vyřeší to elegantně i problém s padající rampou. |
|
|
Miso |
Přidané 14-05-2014 16:15
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
Samozrejme pouzitie dvoch zavitovych tyci by elgantne vyriesilo problem, a myslim ze pouzitie jedneho nekonecneho remena na ich spojenie by za 1. bolo jednoduchsie ako pouzitie nejakych snekovych prevodov alebo uzubenych prevodov 2. asi by to bolo aj podstatne lacnejsie 3. cela konstrukcia by bola uplne jednoducha No vzhladom na to, ze Dan sa pouzitiu dvoch zavitovych tyci a nekonecneho remena chce vyhnut tak to tu nikto neriesi No ked Lubos navrhol pouzitie snekovych prevodov, tak ma napadlo, ze by to mozno fungovalo aj s pouzitim obycajneho prevodu do pomala s vhodnym prevodom (mozno taky ako je pouzity v extruderoch). Krokovy motor sam o sebe ide tazko pretocit a s pouzitom prevodu by to islo este tazie. Cize motor z osi by bol zaroven aj brzda. Potrebne suciastky by sa dali vytlacit a konstrukcia by sa len upravila. Samozrejme by to chcelo vyskusat |
|
|
aula |
Přidané 14-05-2014 16:45
|
Rozkoukaný Příspěvek: 25 Založený: 11.04.14 |
No vzhladom na to, ze Dan sa pouzitiu dvoch zavitovych tyci a nekonecneho remena chce vyhnut tak to tu nikto neriesi Dan se chtěl vyhnout použití dvou motorů, což toto řešení splňuje. O vyhnutí se použíti závitových tyčí nebyla nikde řeč . |
|
|
Miso |
Přidané 14-05-2014 17:21
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
Aula necerti sa Niekde som to cital. Asi niekde v sekcii Prototyp |
|
|
Rebel |
Přidané 14-05-2014 18:17
|
Hlavní administrátor Příspěvek: 425 Založený: 12.08.13 |
nehadejte se, zatim neni nic vyloucene, vsecky napady maji sve pro i proti kdyz bude nejhure i na zavitovky dojde |
|
|
Miso |
Přidané 14-05-2014 18:20
|
Nováček Příspěvek: 7 Založený: 24.04.14 |
To by bolo krasne |
|
|
aula |
Přidané 14-05-2014 19:07
|
Rozkoukaný Příspěvek: 25 Založený: 11.04.14 |
Já se přece nečertím, jen přirozeně reaguji. Nikde v sekci prototyp to není. Dan tam psal, že nechce dva motory, né že nechce dvě závitové tyče, to je přece rozdíl |
|
Strana 1 z 2: 12
Přejít na fórum: |